یونیت دندانپزشکی

ساخت وبلاگ

نحوه نصب یونیت دندانپزشکی در مطب

در این مقاله قصد داریم به نحوه لوله کشی یونیت دندانپزشکی   و اهمیت ان بپردازیم. نحوه نصب ولوله کشی یونیت از اهمیت بالایی برخوردار است به گونه ای که اگر اینکار درست انجام نشود موجب عملکرد نامناسب دستگاه خواهد شد. نحوه لوله کشی که قرار انجام شود باید از قبل طراحی شده بشاد و نصاب بداند که چگونه باید مراحل کار را طی کند.بر روی یوینت لوله های مختلفی نصب است که شامل یک لوله اصلی و چندین لوله فرعی می باشد.

در واقع اب از این لوله اصلی وارد شده و توسط این لوله های فرعی وارد قسمت ها مورد نظر دستگاه می شود.این لوله ها شامل لوله آب، فاضلاب، ساکشن و هوای فشرده می باشند. حال اینکه هریک از این لوله ها چه وظیفه مهمی را برعهده دارند در ادامه مقاله به انها می پردازیم.1- لوله اب برای انتقال دادن اب برای زمانی که بیمار نیاز دارد تا دهانش را بشوید.2- لوله ساکشن همانطور که از اسمش مشخص است برای خارج کردن اب اضافه که در دهان بیمار جمع شده و یا خون هایی که در اثر جراحی در دهان جمع شده مورد استفاده قرار می گیرد.

3-بعد از اینکه اب  مورد استفاده قرا ر می گیرد باید راهی وجود داشته باشد تا این اب الوده از یونیت دندانپزشکی   خارج شود.لوله آب تعبیه شده بر روی این دستگاه این کار را انجام می دهد. طراحی این لوله باید به گونه ای باشد که این اب الوده به سرعت از دستگاه خارج شود سایز ان به گونه ای نباشد که مبادا لخته ای خون جلوی انرا ببندد و باعث مختل شدن عملکرد دستگاه بشود.

لوله کشی باید به گونه ای باشد که لوله های متصل شده به دستگاه مشخص نباشند تا ظاهری زیبا را به محیط بدهند. اغلب نصاب ها به دو روش این کار را انجام میدهند: 1- لوله کشی با استفاده از سقف کاذب 2- لوله کشی با استفاده از کانال. هریک از این دو روش با توجه به موقعیت قرار گیری یونیت مورد استفاده قرار می گیرند.مثلا زمانی که مطب در طبقات بالایی ساختمان قرار دارد برای نصب کردن یونیت در این طبقات بالا باید از روش سقف کاذب استفاده نمود.

ولی زمانی که مطب طبقه همکف باشد برای نصب یونیت دندانپزشکی   از روش لوله کشی با استفاده از کانال استفاده میشود. در این روش لوله ها از مربعی که در داخل زمین تعبیه شده است خارج می شوند و به یوینت متصل میشوند.باید به این نکته توجه داشته باشید کار نصاب بسیار اهمیت دارد و در زمان نصب بهتر است از افراد خبره و با تجربه در این زمینه استفاده کنید تا بعدا مشکلی در عملکرد دستگاه به وجود نیاید.

اغلب زمانی که یونیت را خریداری می کنید خود شرکت فروشنده نصاب های خوب و خبره را به شما عزیزان معرفی میکند که هم زمان با نصب دستگاه انرا گارنتی هم می کنند. این موضوع را بدانید که نصب دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است واگر حتی محصولی بسیار با کیفیت را خریداری کرده باشید ولی انرا به خوبی نصب نکرده باشید با زهم دستگاه ان بازدهی بالا را مخواهد داشت.

در زمان خرید یونیت دندانپزشکی    پارامترهای مهم زیادی را با در نظر بگیرید و در میان انبوه برندهای موجود بهترین ان ها را انتخاب کنید و بدانید که هیچ ارزانی بی علت نیست و در خرید این محصول به هیچ عنوان پایین بودن قیمت مد نظرتان نباشد بلکه در وحله اول به کیفیت توجه داشته باشید تا در کار خود بعدها دچار مشکل نشوید.

یونیت دندانپزشکی...
ما را در سایت یونیت دندانپزشکی دنبال می کنید

برچسب : یونیت دندانپزشکی,یونیت صندلی, نویسنده : marzi unitcomtebdental بازدید : 79 تاريخ : چهارشنبه 14 اسفند 1398 ساعت: 19:14